FUNCTIONAL TRAINING

Η λειτουργική προπόνηση (functional training) έχει πλέον γίνει ένας δημοφιλής τρόπος εκγύμνασης στον τομέα του fitness τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλαδα.
Αν γενικά ασχολείσαι με το fitness, σίγουρα έχεις ακούσει τον όρο Functional Training (Λειτουργική Προπόνηση). Είναι η απόλυτη τάση στο χώρο του FITNESS

Πως ξεκινησε:

Η λειτουργική προπόνηση έχει τις ρίζες της στην αποκατάσταση τραυματισμών. Φυσιοθεραπευτές χρησιμοποιούσαν συχνά αυτή την προσέγγιση για να βοηθήσουν ασθενείς με κινητικές διαταραχές. Η θεραπεία συμπεριλάμβανε ασκήσεις οι οποίες μιμούνταν τις καθημερινές κινήσεις των ασθενών στο σπίτι ή στη δουλειά βοηθώντας τους έτσι να επιστρέψουν σιγά σιγά στην καθημερινή τους ζωή εκτελώντας τις καθημερινές τους δραστηριότητες. Έτσι, εάν η εργασία του ασθενούς απαιτούσε επανειλημμένη άρση βαρειών αντικειμένων, τότε η αποκατάσταση θα στόχευε την άρση βαρειών αντικειμένων. Αν ο ασθενής ήταν δρομέας, τότε η προπόνηση θα απευθυνόταν στην επανάκτηση της αντοχής. Ωστόσο, οι θεραπείες σχεδιάζονται μετά από μια προσεκτική εκτίμηση της κατάστασης του ασθενούς, αυτό που επιθυμεί ο ίδιος/α να επιτύχει, και την εξασφάλιση ρεαλιστικών και επιτεύξιμων στόχων.

Tι είναι

Ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης όλου του σώματος που προσφέρει και αερόβιες προσαρμογές. Στην προπόνηση εκτελούνται ασκήσεις πολυαρθρικές, συνδυαστικές και υψηλής έντασης, ενώ χρησιμοποιούνται medicine ball, μπάλες μπάλες bosu, ακόμα και βάρη kettlebells,TRX,ΣΤΕΠ.εμποδια,sandbag…

Τι προσφέρει

Αυξάνει την καρδιακή λειτουργία, βελτιώνεται η ιδιοδεκτικότητα και ο συντονισμός νευρικού και μυϊκού συστήματος, βοηθά στο κάψιμο λίπους και στην απώλεια πόντων Η προπόνηση για βελτίωση της λειτουργικής δύναμης περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από την απλή αύξηση της ικανότητας των μυών να παράγουν δύναμη. Αντίθετα, απαιτεί προπόνηση για να ενισχύσει τη σχέση του συντονισμού μεταξύ του νευρικού και του μυϊκού συστήματος.

Η λειτουργική προπόνηση προσπαθεί να προσαρμόσει και να αναπτύξει ασκήσεις που επιτρέπουν στα άτομα να εκτελούν τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής πιο εύκολα και χωρίς τραυματισμούς. Περιλαμβάνει την εκτέλεση ασκήσεων αντίστασης κατά τέτοιο τρόπο ώστε η βελτίωση της δύναμης ενισχύει άμεσα την απόδοση των κινήσεων, έτσι ώστε οι καθημερινές δραστηριότητες ενός ατόμου να εκτελούνται ευκολότερα. Ο κύριος στόχος της λειτουργικής προπόνησης είναι να ενισχύσει την απόδοση των κινήσεων επηρεάζοντας ολόκληρο το νευρομυϊκό σύστημα.

Γιατί να το προτιμήσεις

Εάν ασκείσαι αρκετά χρόνια και θέλεις κάτι παραπάνω στην εκγύμνασή σου ή αν είσαι αρχάριος και έχεις υπομονή να μάθεις σωστά τις τεχνικές που θα σε βοηθήσουν στην απόδοσή σου, τότε αυτό το πρόγραμμα είναι για σένα.

Πώς;

Το απόλυτο είδος λειτουργικής προπόνησης μπορείς να το βρεις στα προγράμματα CROSS TRAINING!